Operatie en vooral daarna

05-02-2018

De laatste keer dat ik een blog postte was nog voordat ik geopereerd zou worden. Nu zijn we zo ongeveer alweer een maand verder. De operatie ging best goed, ik mocht 2 dagen na de operatie alweer naar huis. Sinds ik thuis ben heb ik veel geslapen. Ik moest rust houden dus dan is slapen geen slecht idee vond ik. 

Vandaag gingen we naar de chirurg. Die vertelde ons de uitslagen van de operatie en onderzoeken die daarna zijn gedaan. En hij had alleen maar goed nieuws. De cyste die er zat en ook het slechte weefsel eromheen hadden ze compleet kunnen weghalen. Verder bleek ook dat er geen tumor zat. Het slechte spul dat om de cyste heen zat bleek dus bloedresten te zijn. De cyste zit er waarschijnlijk al heel lang, misschien zelfs al vanaf mijn geboorte, maar hij is afgelopen zomer om een of andere reden gaan bloeden. Dat veroorzaakte de prikkels waardoor ik die epileptische insulten had.

Dit is goed nieuws omdat ik dus geen tumor heb en ze hebben verder ook geen afwijking gevonden in stamcellen. Hierdoor hoef ik voorlopig niet terug naar het ziekenhuis, over een halfjaar moet ik nog een mri-scan laten maken en als dan alles goed is hoef ik waarschijnlijk helemaal nooit meer terug.

Behoorlijk goed nieuws dus! Nu moet ik alleen nog volledig herstellen van de operatie wat ook helemaal goed gaat komen en dan kunnen we dat hoofdstuk ook weer afsluiten. 

Verder heb ik binnenkort een dag bij de hogeschool, dan moeten we met wat mensen wat dingen doen. Als het goed is kan ik dan komend schooljaar beginnen met de studie verpleegkunde! Dat is dus iets om me op te verheugen en om naartoe te kunnen leven. Ja dat was het wel voor vandaag.

Rob van Vuuren - Van Alles Blog
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin